• ایسنتاگرام به یک اژدهای وحشی وقت‌خوار و وقت تلف‌کن تبدیل شده است و برای من به مانند جنگلی بی‌سر و ته است که گردش در آن اگرچه لذت‌بخش است اما وقتی به ساعت‌های اتلاف وقت در آن نگاه می کنم به راحتی انسان را دچار عذاب‌وجدان و احساس گناه می‌کند که اگر همه این زمان‌ها را به کاری مفید اختصاص داده بودم قطعا اتفاقات بهتری در زندگی من روی می‌داد. اما چه می‌شود کرد؟ فشار قرنطینه و همزمان افزایش شاید تعمدی سرعت اینترنت همه جهان را با معضل حواس‌پرتی روبرو کرده است. مسبوق به سابقه است که بارها و بارها اقدامات رادیکال نسبت به شبکه‌های اجتماعی تشویق شده است. اینکه بیایید و اینستاگرام را برای مدتی حذف کنید. این رویکرد حذفی شاید در کوتاه مدت مناسب باشد اما در بلند مدت دوستان من و خودم که چنین تجربه ای را زیاد داشته ام آسیب های خاص خودش را دارد اینکه شما از اطراف و دایره دوستان و آشنایان خود احساس بی خبری می کنید خیلی رنج‌آور است. پس در این پست تصمیم گرفتم که راه‌کارهایی که خودم آنها را کشف کرده‌ام! و تجربه شخصی است، برایتان به اشتراک بگذارم.


    ۱- راه حل اول:
    حذف هفتگی اینستاگرام:
    من برای اینکه وقتم تلف نشود از صبح شنبه تصمیم گرفتم تا اینستاگرام را حذف کنم و روزهای پنجشنبه صبح تا صبح شنبه هر هفته آن را نصب و پاک می‌کردم. این به من کمک کرد تا هم از دنیای دوستان عقب نیفتم و در طول هفته هم در روزهای کاری بر روی کارم بیشتر تمرکز کنم.


 

 

 

 

۲- راه حل دوم:
حرکت رو به پایین ممنوع!
الگوی حرکت رو به پایین و دیدن پست ‌ها به نظرم بدی‌اش این است که شما از پست بعدی خبر ندارید و نمی‌دانید اینستاگرام بعد از این پست چه پستی را به شما نشان می‌دهد و وارد جنگل بی سر و ته می‌شوید.
اما الگوی بالا که استوری‌هاست یک حرکت افقی است که قابلیت انتخاب دارد و شما انتخاب بیشتری دارید که پست کدام دوست را نگاه کنید و کدام دوست یا پیج خود را نبینید. این یک احساس قدرت و چیرگی به شما می‌دهد و من آن را خیلی دوست دارم. موقعی که حوصله‌تان سر رفت مواظب باشید اسیر بازی عمودی نشوید و الگوی حرکت افقی را پیش بگیرید.


 

۳-راه حل سوم:
روش تولید محتوا و بازخورد:

من از وقتی که منظم محتوا تولید می‌کنم چنین روشی را در پیش گرفتم. وقتی پستی تولید می‌کنید می توانید آن را بگذارید و از ایسنتاگرام بیرون بیایید و به کارهای روزمره بپردازید. بعد ساعتی خاص را در نظر بگیرید که بازگردید و در وقت معینی لایک و کامنت‌های خود را بررسی کنید. سوالات را جواب دهید و کامنت‌ها را بررسی کنید و به دوستان خود بازخورد دهید و سپس خارج شوید تا پست یا استوری بعدی که تولید می‌کنید از اینستاگرام خداحافظی کنید. با این روش هم به کار خود مسلط هستید و هم به ایسنتاگرام اجازه نمی‌دهید که کنترل وقت شما را در دست بگیرید و با این سه روش قادر هستید، به راحتی این غول وحشتناک وقت‌خوار را مانند موم در دستان خود بگیرید و آن را رام و اهلی کنید!